لاك پشت هاي دريايي كيش
نوشته شده توسط : elham

لاك پشت هاي دريايي كيش

تور كيش لاك پشت هاي دريايي

در سواحل زيبا و بي نظير خليج فارس به دليل امنيت و آرامشي كه وجود دارد آبزيان متنوعي در آن اسكان گزيدند. از جمله لاك پشت هاي دريايي كه مي توانيد گونه هاي خاصي از آن ها را در سواحل خليج فارس مشاهده كنيد. لاك پشت نوك دار و لاك پشت سبز دو نوع لاك پشتي هستند كه در سواحل خليج فارس زندگي مي كنند. علاوه بر اين در قسمت جنوبي و غربي جزيره كيش و همچنين در نزديكي دماغه غربي لاك پشت هاي بسيار بزرگ و غول پيكري وجود دارد كه به راحتي از بالاي ديوارهاي ساحلي قابل مشاهده هستند. يكي از جاذبه هاي جزيره زيباي كيش و صخره هاي ساحلي آن بويژه هنگام غروب آفتاب وفور لاك پشت هاي آن مي باشد كه توجه گردشگران را به خود جلب مي كند.

تور كيش لاك پشت هاي ديايي

مسافران تور كيش جالب است بدانند كه لاك پشت ها اولين چرخه اكوسيستم دريايي را تشكيل مي دهند و براي بقاي نسل انسان لازم و ضروري است. در حقيقت اين موجودات عهده دار توازن زيست محيطي هستند و نبود آن ها انسان را با فاجعه اي جبران ناپذير روبرو مي كند. لاك پشت ها به همراه كروكوديل ها و مارمولك ها مهره داراني هستند كه از 200 ميليون سال پيش پا به چرخه حيات گذاشتند و قدمت آن ها بيشتر از ساير خزندگان است. تنها خزندگاني كه توانستند با زندگي در دريا سازش پيدا كنند مارهاي دريايي و لاك پشت هاي دريايي هستند. اما با وجود اين با خشكي همچنان در ارتباط هستند و براي تخم گذاري به سواحل شني مي روند و براي تنفس هم به سطح آب مي آيند.

تور كيش لاك پشت هاي دريايي

از ديگر مواردي كه شايد براي مسافران تور كيش جالب باشد تغذيه لاك پشت ها است كه از دعروس دريايي , اسفنج ها , لارو سخت پوستان و نرم تنان و گياهان دريايي و... استفاده مي كنند. انتشار جغرافيايي لاك پشت ها در آب هاي گرم و نيمه گرم استوايي به ويژه خليج هميشه فارس و درياي عمان است و پراكنش جهاني دارند.  اين موجودات در سواحل شني تخم گذاري مي كنند زيرا سواحل جنوب شرايطي نامناسب دارد و همين امر باعث محدود شدن محل تخم گذاري لاك پشت ها شده است. از مسافران تور كيش خواهشمند هستيم كه براي بقاي اين لاك پشت ها از دست زدن به آن ها و شنا كردن در اطراف آن ها , تردد در زيستگاه آن ها , ريختن زباله در دريا , دست زدن يا برداشتن تخم لاك پشت ها , تعقيب كردن لاك پشت ها هنگام غواصي و... خودداري كنيد. همچنين مسافران تور كيش هنگام قايقراني خود مراقب لاك پشت هايي كه براي تنفس به سطح آب آماده اند باشند.

تور كيش لاك پشت سبز خليج فارس





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: لاك پشت هاي دريايي كيش ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: